We hebben het vaak over de eerste indruk, de klik moet er zijn en vervolgens kan de relatie zich verdiepen. Allemaal als onderdeel van de selectie; met wie wil je iets. We komen het tegen in sollicitatieprocessen en bij koopprocessen. Maar bijvoorbeeld ook of een coachee zich goed voelt bij een specifieke coach.
Een vakvolwassen coach heeft een sterk profiel en is deskundig. De coach is inhoudelijk geschoold in een specialisme en heeft de vaardigheid om iemand te laten groeien. Veel coaches kiezen uit passie voor hun rol.
Coachen is als zeilen; je kunt er steeds beter in worden. Die groei kun je voeden. Hoe beter je wordt – inhoudelijk en in je coachvaardigheden – hoe waardevoller en betekenisvoller je als professional bent. En in het thema van deze blog, hoe meer je gekozen wordt door opdrachtgevers.
Hoe beter je wordt – inhoudelijk en in je coachvaardigheden – hoe waardevoller en betekenisvoller je als professional bent
Bij Vista Nova maken we werk van scholing. Niet alleen met onze fameuze beroepsopleiding, maar ook door korte, intensieve masterclasses aan te bieden. Zodat je niet alleen goed bent, maar ook goed blijft én steeds beter wordt. Permanente educatie als business model voor loopbaancoaches. Zo blijf je verkozen worden op de inhoud.
Het is verleidelijk de parallel te trekken met onze formatie. Op de inhoud komen we een heel eind, maar er wordt niet voor elkaar gekozen. Kennelijk is inhoud delen niet voldoende om een relatie aan te gaan. Hoe groot ook de noodzaak of wens. Er dient ook voldoende relatie te zijn; als mens, karakter en persoonlijkheid. Daarin groeien doe je om te beginnen door steeds in jezelf te blijven investeren. En dat maakt onze masterclasses uniek. Je krijgt inhoud en de ervaring. Van jezelf en van anderen. Dan groeit je inhoud en je persoonlijkheid. Dan heb je veel te bieden en klikken de poppetjes.
Hans van Westen